Monday 8 May 2017

Hukum Forex Zaharuddin

Hukum Labur amp Berniaga Forex (Devisenhandel) Zaharuddin Abd Rahman Saya ingin minta pihak ustaz untuk menerangkan zentang pelaburan tukaran matawang asing dan juga perniagaan Forex. Bagaimana pula jika saya melakukan transaksi sendeniri dengan berbekalkan analisa sendeniri atau yang disediakan oleh broker dengan melayari internet. Kemudian memperolehi untung dari jualan dan belian matawang asing ini. Terima kasih Bagi menjawab soalan ini, undein perlu memahami dua jenis perkara iaitu: - 1 - Melabur wang ringgit unda ke dalam satu syarikat yang memperolehi untung melalui FOREX. 2- Melantik Satu-Plattform atau syarikat untuk menjalankan jual beli wang asing dan simpan. Semua transaksi dijalankan oleh und ein sendiri, syarikat hanya menyediakan Plattform dan mengambil upah perkhidmatan sahaja. Pertama. Hukum bagi melabur dalam Syarikat Yang menjalankan FOREX: Forex (Foreign Exchange) atau Yang Lebih dikenal dengan Perdagangan Mata wang Asing Ia merupakan Suatu jenis perdagangan / transaksi Yang memperdagangkan matawang Suatu negara terhadap matawang negara Verschiedenes Yang melibatkan Pasar-pasar matawang utama di dunia Selama 24 Jam secara berterusan. Benar, memang FOREX matawang adalah diharuskan, tetapi keharusannya tertakluk kepada sejauh mana ia menurut garis panduan yang dikeluarkan dari hadith Nabi yang sohih. A.................................................. Dalam bahasa Inggerisnya adalah auf der Stelle. Ia datang Banyak Hadis Antara Yang paling utama adalah:. . . . . . . . . Ertinya. Emas dengan Emas (ditukar atau diniagakan). Perak dengan Perak, gandum dengan gandum, Tamar dengan Tamar, Garam dengan Garam mestilah sama timbangan dan sukatannya, dan ditukar Secara Terus (Pada satu masa) dan sekiranya berlainan jenis, maka berjual-belilah kamu sebagaimana Yang disukai (Riwayat Muslim, kein 4039 keine Hadith 11/9). B - Nabi bersabda: - Ertinya. Sesungguhnya Rasulullah s. a.w berkata. Pertukaran antara perak dan emas adalah riba kecuali jika ia dilakukan Secara serentak (serah terima dalam satu masa) (Riwayat Muslim, kein 1586, 3/1209) c - Manakala pembelian Secara Hutang Dari salah satu antara dua pihak adalah haram berdasarkan hadis: - Ertinya . Rasulullah s. a.w melarang dari menjual emas an zweiter Stelle secara berhutang (Riwayat Al-Bukhari, Nr. 2070, 2/762) Hadis-Hadis di atas menyebut perihal displin Islam dalam pertukaran emas dan perak. Untuk informasi, ulama bersepakat bahawa matawang (Banknote) juga adalah sama displinnya dengan emas dan perak disebabkankan nilai dan fungsinya sebagai Medium des Austauschs. Justeru setiap verdrängen als syarat transaksi Yang melibatkan emas dan perak juga TERPAKAI pada urusan transaksi matwang. Demikianischer Keptusan Majlis Fiqh Antrabangsa als Juga Majlis Kewangan Islam Antarabangsa von bawah AAOIFI. FOREX dalam matawang Yang diuruskan oleh Syarikat konvensional sudah Pasti tidak Akan menjaga syarat ini kerana kebanyakan FOREX Yang dijalankan oleh institusi Konvensional adalah lsquoForward FOREX atau Forex Yang lsquoValue vorwärts menggunakan (nilai masa hadapan) Yang tergolong dalam Riba Nasiah. Mereka juga kerap menggunakan SWAP, Optionen dan lain-lain Instrument Yang tidak halal di sisi Scharia. Ia..................................... Masalah dalam implementasi FOREX adalah bertangguh dalam penyerahan dari kedua-dua pihak. Tatkala itu aqad menjadi batal (Radd al-Muhtar ala ad-durr, 4/531). Tidak Saya nafikan, bahawa terdapat sesetengah Institusi Kewangan Islam Yang melakukan forex ini setelah mendapatkan kelulusan Majlis Penasihat Shariah Mereka, Namun semua Mereka hanya terlibat dalam FOREX jenis SPOT dan bukannya jenis lsquoForward jika adapun jenis vorwärts ia menggunakan konsep Al-WAD atau Einseitige Versprechen dan ia Telah disepakati keharusannya. Apa yang pasti, Majlis Scharia mereka telah meletakkan beberapa syarat als bukannya secara bebas begitu sahaja. Justeru MELABUR MODAL (BEERTI ANDA MELABUR DAN KEMUDIAN TUNGGU UNTUNG SAHAJA) DEL DALAM INDIVIDUELLE KÖNIGLICHE KÖNIGKEITEN. Ia adalah keputusan Tafel Penasihat Shariah dunia yang bernaung di bawah nama Rechnungswesen amp Audit Organisation für islamische Institutionen (AAOIFI). Antara Panel penasihat Shariahnya adalah Syeikh Mufti Taqi Uthmani, Prof. Dr. Syeikh Wahbah Zuhayli, Prof. Dr. Syeikh Siddiq Dharir, Syeikh Abdullah al-Mani, Dr. Abd Sattar Abu Ghuddah, Syeikh Dr. Nazih Hammad, Syeikh Dr. Hussain Hamid Hassan, Syeikh Nizam Yaquby, Dr. Mohd Daud Bakar, Syeikh Al-Ayashi al-Sadiq Fadad, Syeikh Dr. Ajil Nashmi und ramai lagi. KEDUA. Hukum FOREX TRADING Yang dijalankan sendiri - Bagi mengetahui hukum bagi bentuk Kedua ini, pertama-Tamanya ia tertakluk kepada: - a - Terdapat unsur Judi atau tidak apabila membeli dan menjual matawnag hanya kerana mengharap keuntungan Dari perbezaaan nilainya. Bukan kerana digunapakai di negara matawang terbabit. Maka setelah kajian perinci oleh jakim dan ISRA, mendapati unsur judi adalah wujud maka semua jenis forex handel adalah HARAM. B - Kesohihan als kewibawaan syarikat Plattform dari sudut lesennya dan pengenalannya. Ia diperlukan bagi mengelak und ein ditipu oleh plattform syarikat yang tidak sebenar. Butiran terperinci berkenaan Plattform ini mestilah diteliti als Boleh diperolehi. Jika tidak, transaksi und ein adalah syubhat dari awal lagi keran terdapat unsur gharar. B - Jika-Plattform tersebut punyai wibawa als verkleinern serta info yang sangat mencukupi, pekara kedua adalah menilai akta-akata berkaiatan dengan aktivität ini dari badan berwajib di Malaysia. Ini perlu bagi memastikan und ein tidak terlibat dengan aktiviti menyalahi undang-undang Negara. Jama yang kedua juga lulus, saya kira transaksi jual matawang asing als simpan dan kemudian jual semula apabila harga tukarannya naik adalah harus kerana ia secara automatiknya dilaksanakan menurut kaedah lsquospot. .................................................. Setakat apa yang diterangkan alle individuellen yang terlibat dan yang tahu berkenaan cara forex handel memlali internet ini. Ia seperti berikut: - 1) Ia mempunyai minimal modal. Sebastian contoh USD 1, USD 100 dan lain-lain, ia berbeza mengikut polisi syarikat Devisenhandel masing-masing. 2) Dengan modal itu, pihak syarikat Plattform-Devisenhandel ini akan membukakan satu akaun khas buat peserta. Setelah itu, pihak peserta Akan menentukan Samada untuk membuka kaunter jualan matawangnya di dalam akaun atau membuka kaunter belian. Gambaran mudahnya adalah: - Katalah modalnya USD 100 Yang dibeli dengan tukaran semasa hari tersebut 1 USD RM 3.6, dan dibuka kaunter lsquoselling melalui Plattform Syarikat tersebut. Sebagai contoh, pada esok harinya apabila dilakukan analisa terhadap pegerakan nilai matawang, didapati nilai USD mengukuh berbanding Ringgit iaitu USD 1 RM 4 Tatkala itu, ua Akan menekan Taste jual USD 100 dan memperolehi RM 400. Ini bermakna ia Telah beroleh keuntungan sebanyak RM 40 berbanding Harga belian asalnya tadi. Pihak Syarikat FOREX ini MESTILAH memasukkan seluruh RM 400 itu sebaik sahaja transaksi jual beli dilakukan, Tidak DIBENARKAN DILEWATKAN ATAU DIMASUKKAN SEBAHAGIAN SAHAJA, jika dalam contoh di atas, hanya RM 40 dimasukkan, manakala baki modal sebanyak RM 360 hanya Akan dimasukkan sejurus peserta menutup akaun Pada Hari tersebut. Isu Scharia. Jika ini tidak berlaku, maka ia lulus Dari Sudut Shariah, namun jika kelewatan berlaku, isu Shariah di sini adalah berlaku penangguhan dalam penyerahan matawang Ringgit. Ini menjadikan ia bercangah dengan arahan Nabi s. a.w: - Dalam menukar wang dengan wang, Nabi Telah menyebut garis panduan Yang mesti dipatuhi iaitu: Ertinya. Sesungguhnya Rasulullah s. a.w berkata. Pertukaran antara perak dan emas adalah riba kecuali jika ia dilakukan Secara serentak (serah terima dalam satu masa) (Riwayat Muslim, kein 1586, 3/1209) Manakala pembelian Secara Hutang Dari salah satu antara dua pihak adalah haram berdasarkan hadis: - Ertinya. Rasulullah sah melarang Dari menjual emas dan perak Secara berhutang (Riwayat Al-Bukhari, kein 2070, 2/762) Imam An-Nawawi Telah menyebut dengan Terang bahawa para Ulama Telah bersepakat wajibnya syarat serah terima dalam satu masa atau lsquoTaqabud Samada Secara hakiki (fizikal ) atau hukmi (melalui mediuam Internet tetapi punyai Bukti seperti resit atau nota elektronik yang menunjukkan transaski SAH) (Syarah Sohih Muslim) Cadangan. Mesti dipastikan bahawa semasa transkasi jual beli dilakukan, kesemua modal dicampur Untung dimasukkan di dalam akaun kita tanpa sebarang Tangguh, dan Secara automatik juga kita boleh mengeluarkan wang tersebut tanpa sebarang halangan. 3) Terdapat syarikat yang mensyaratkan mindestens modales yang tinggi seperti USD 1000 dan lain-lain jumlah. Untuk itu mereka menawarkan apa yang dinamakan Hebelwirkung yangmana modal peserta akan digandakan. Sebagai contoh, katalah modal sebenar undein adalah USD 100. Maka und ein dikehendaki memilih atau secara pilihan memlih gandaan yang dikehendaki. Seperti 1. 10 Beerti modal undeinem Akan digandakan kepada 10 kali Menjadi USD 1000 atau jika memilih 1: 100, Beerti modal undeinem Menjadi USD 10000. Dengan Anzahl der Beiträge Baru inilah matawang undeinem Akan di pasarkan di pasaran. Die Verwendung von verschiedenen Finanzinstrumenten oder Fremdkapital wie Marge, um die potenzielle Rendite einer Investition zu erhöhen. Leverage kann durch Optionen, Futures, Marge und andere Finanzinstrumente geschaffen werden. Zum Beispiel sagen Sie haben 1.000 zu investieren. Dieser Betrag könnte in 10 Aktien der Microsoft-Aktien investiert werden, aber um die Hebelwirkung zu erhöhen, könnten Sie die 1.000 in fünf Optionskontrakte investieren. Sie würden dann steuern 500 Aktien anstatt nur 10. (Rujukan) Jika benarlah apa yang Saya gambarkan ini, transaksi Forex menggunakan Leverage ini adalah HARAM kerana ia dikira menjual matawang Yang tidak di dalam MILIK undeinem. Milik sebenar und ein hanyalah USD 100 tetapi yang dijual adalah 10.000. Ia berdasarkan apa yang erfahrung oleh Nabi s. a.w. Ertinya. Janganlah kamu menjual sesuatu Yang tidak di dalam milikmu (Riwayat Abu Daud, 3504, 3/283) Malah Saya juga hampir Pasti, Wang Yang digandakan oleh Syarikat itu dikira sebagai pemberian pinjaman dan sudah tentu Mereka Akan mengambil sedikit keuntungan Samada diketahui atau tidak diketahui Oleh peserta. Jika ini berlaku, sekali lagi Riba telah berlaku. Bagi mengelakkan perkara yang ditegah ale Islam dari berlaku di sini, penggunaan Hebelwirkung 1: 1 sahaja yang dibenarkan. Wallahualam. 4) Diberitakan juga pihak Syarikat menasihatkan peserta Agar menggunakan modalnya Kurang Dari 30 bagi mengurangkan risiko semasa Handel dijalankan. Dan jika terdapat masalah kemungkinan Rugi atau apa yang dinamakan Margin Call, pihak peserta dibenarkan untuk membuka kaunter satu lagi Samada jual atau beli bagi menyeimbangkan kemungkinan Rugi. Pandangan. Wallahualam, jika semunya dilaksanakan dengan jelas dan perancangan yang betul. Setakat ini Saya tidak Nampak adanya masalah Shariah dalam tindakan ini KECUALI IA MEMPUNYAI ELEMN PERJUDIAN YANG jelas kerana membeli nilai matawang untuk dijual apabila nilainya naik sedangkan ia bukan KOMODITI. Wallahualam. Walaupun berniaga sendiri forex dan memenuhi syarat ini adalah HARAM kerana Sebab utamanya adalah JUDI, tambahan pula ia bukanlah sesuatu Yang disukai oleh polisi ekonomi di dalam Islam, pertamanya kerana menurut pandangan ekonomi dalam Islam, matawang adalah Tauschmittel sahaja dan ia bukanlah komoditi Yang wajar Diniagakan bagi memperolehi untung dari perbezaan nilainya. Kita tahu nilai matwang Kini tidak lagi bersandarkan emas atau Perak, wang Kertas hari ini (fiat money) tidak mempunyai nilai tersendiri (seperti logam emas dan perak) kecuali nilainya datang Dari pasaran global Yang ditentukan oleh Angebot und Nachfrage di pasaran dunia. Justeru, menjadikan cara ini bagi Mitgliedschaft anak dan isteri makan bukanlah satu bentuk kerjaya yang terpuji di dalam Islam. Malah ia sebenarnya membantu sistem kapitalis als menguatkan sistem ekonomi yang mereka anjurkan. Justeru, fikirkanlah. Jika undeinem tidak ingin menerima padnagan Saya, tidak mengapa tetapi bacalah pendapat Ulama besar kewangan Islam sedunia iaitu Syeikh Mufti Taqi Uthmani dalam hal ini: Forex Devisenhandel von Mufti Taqi Usmani Posted: 11 Zul QaDah 1424, 22. November 2007 Q.) Ist Forex Währung Handel halal Ich habe ein Dokument, das die Aspekte des Geschäfts. A.) Ich ging durch die Papiere, die von Ihnen geschickt wurden. Ich bin der Meinung, dass diese Transaktionen nicht mit der Scharia vereinbar sind. Die sehr Bedingung, dass Sie die Lieferung der gekauften Währung nicht nehmen können, macht es unzulässig. Darüber hinaus gibt es nach meinem Wissen weitere Elemente, die diesen Handel in der Scharia unrechtmäßig machen, wie zB Verkäufe, Leerverkäufe usw. Dies ist zusätzlich zu der Tatsache, dass die Währungen ursprünglich ein Tauschmittel sind und nur ausgetauscht werden sollten Persönlichen Gebrauch in verschiedenen Ländern. Um sie zu einer handelbaren Ware nur zu verdienen einen Gewinn ist auch gegen die Grundphilosophie der islamischen Ökonomie. Ich würde Ihnen daher nicht raten, diesen Handel zu verwöhnen. Sila Buka Sumber. Devisenhandel Adakah und ein mengenali siapa Syeikh Mufti Taqi Uthmani, Sila buka di sini untuk mengenalinya. Zaharuddin Abd Rahman 28 Zulhijjah 1428 p / s. Semra pemain forex, nota dan jawpaan saya inin adalah jawapan yang dipermudah agar ia boleh difahami orang awam. Jika terdapat kesilapan Teknik carajual dan beli, boleh dimaklumakn kepada di ruangan komentar kerana info tentang tatacara di atas juga Saya perolehi dari yang terlibat. Syaa tiada masa untuk Membrane pembacaan dan kajian sendiri di ketika ini. Fügen Sie diese Seite zu Ihren bevorzugten Social Bookmarking Sekian websitesMuzakarah JAKIM Berkenaan Hukum Forex Trading Zaharuddin Abd Rahman Setelah berhempas Pulas melayan sebahagian bantahan, komentár dan tidak puas hati pedagang matawang Asing (Forex Trader) Sejak tahun 2008 iaitu Sejak Dari awal Saya menyediakan kajian ringkas Yang dipaparkan di web ini, boleh dirujuk artikel tersebut di Link berikut: - Saya bersyukur kerana semalam Telah diadakan satu muzakarah besar yang dihadiri oleh Lebih 200 Orang ilmuan Shariah, Ulama, ahli ekonomi, Banker dan peguam. Tiga kertas kerja dibentangkan. Kertas kerja pula bukanlah disediakan öle individuell tetapi dibuat secara berkumpulan. Ini bermakna Kertas kerja tersebut wajar diberikan Lebih kredit kerana merupakan buah fikiran dan kajian Secara Kolektif Yang sememangnya Akan Lebih Kukuh berbanding kajian dan pandangan Dari seorang individu. Bukan sekadar es, malah kumpulan pengkaji juga telah mencuba sendeniri berdagang melalui salah satu plattform forex bagi mendapatkan kejelasan maksimum sebelum menyimpulkan sebarang hukum. Selain itu, Mereka juga Telah bertemu dengan penyedia Plattform FOREX itu sendiri di samping beberapa siri temubual dengan pedagang FOREX Yang berpengalaman. Justeru, Saya kira, perdagang FOREX tidak boleh sama sekali mempertikaikan kefahaman para pengkaji kerana penyelidikan Mereka Jauh Lebih dalam Dari hanya sekadar pengalaman, tambahan pula penyelidik juga menrima Informasi Rasmi Dari pihak Bank Negara Malaysia selaku Regler. Hasil daripada kajian Kumpulan pengkaji pertama Yang dianggotai oleh Prof. Madya Dr. Muhammad Bin Som, Dr. Marjan Muhammad, Ust Luqmanul Hakim Hussain, En. Wan Norhaziki Wan Abdul Halim. Kesimpulan mereka mencatatkan seperti berikut: - 1. Spot forex yang dijalankan alle individuellen melalui Plattform Internet agak berbeza daripada konsep vor Ort forex yang dijalankan di peringkat inter-Bank. Dari satu Sudut, ua dibuat berdasarkan Spot Forex Dari segi harga Lani (Wert spot), tetapi Dari segi penyelesaian ia tidak berlaku berdasarkan T2. Malah penyelesaischen tidak akan berlaku selagi pedagang tidak menutup posisi yang dibukanya. Namun, Dari Sudut Yang gelegen, Spot Forex dilihat Lebih mirip kepada vorwärts Forex, kerana apabila pedagang membeli sesuatu matawang daripada broker, beliau tidak Akan dapat memiliki matawang Yang dibelinya. Sebaliknya, pedagang akan menikmatinya setelah beliau menjualnya semula kepada Vermittler pada waktu hadapan. Apa Yang membezakan Spot Forex oleh individu dengan vorwärts Forex ialah kadar tukaran matawang masa hadapan adalah tetap iaitu kadar Yang dipersetujui Pada Tarikh transaksi, manakala kadar tukaran matawang dalam Spot Forex tidak tetap, tetapi berdasarkan turun naik harga pasaran matawang Yang didagangkan. 2. Kerajaan Malaysia tidak mengiktiraf sebarang urusniaga matawang Asing Yang dibuat melalui saluran-saluran Yang tidak SAH. Malah, terdapat peruntukan perundangan Yang jelas berhubung larangan tersebut, iaitu melalui Seksyen 3 (1) dan Seksyen 4 (1), (2) dan (3) Akta Kawalan Pertukaran Wang (AKPW) 1953. Mana-Mana individu dilarang sama sekali berurus Niaga matawang Asing, kecuali setelah mendapat kebenaran Pengawal Pertukaran Asing, iaitu Gabenor Bank Negara Malaysia. 3. Berdasarkan beberapa isu Syariah Yang diketengahkan termasuk isu Qard Hebelwirkung, riba al-nasiah Roll Interesse, qabd, menjual matawang Yang Tiada dalam pegangan (qabd) dan spekulasi Yang melibatkan perjudian, ternyata Operasi Spot Forex Secara Online oleh individu adalah tidak mengikut landasan syarak Yang telah digariskan berhubung jualbeli matawang (bucht alSarf). Manakala satu kumpulan lagi datangnya dari Universität Utara Malaysia yang dianggotai von Prof. Madya Dr. Asmadi Mohd Naim, Dr. Hasniza Mohd Taib, Dr. Muhammad Nasri Hussain. Kertas Mereka menyimpulkan seperti berikut: - Berdasarkan perbincangan di atas, perdagangan Forex Online adalah tidak dibenarkan oleh Syarak kerana adanya perkara-perkara Yang menyalahi Syarak iaitu. ich. Pembelian wang tunai dilakukan secara kredit adalah terang-terangan bertentangan dengan kontrak Scharf sein men gandungi unsur riba. Ii. Sekiranya pembelian kredit itu ditakyifkan sebagai pemberian pinjaman oleh broker, perkara tersebut masih termasuk dalam Aktiviti Yang dilarangkan oleh Syarak kerana mengandungi unsur mendapat manfaat Dari pinjaman, dan larangan mengumpulkan pinjaman dan jual-beli. Iii. Männlich matawang secara menangguhkan penyerahan adalah dilarang oleh Syarak. Syarat qabd dalam majlis tidak wujud di dalam transaksi ini. Keharusan melewatkan penyerahan (qabd) tidak boleh diaplikasi dalam urusniaga ini kerana tidak termasuk di dalam konsep darurat bagi transaksi bonafide. Iv. Urusniaga Vermittler secara online ini mengandungi unsur bucht al-najsy iaitu peniaga menawarkan harga bukan untuk memiliki matawang sebaliknya untuk memberi faedah kepada penjual melalui kenaikan harga. V. Urusniaga ini juga mengandungi ihtikar yang dilarang von Syarak. Vi Urusniaga ini juga mengandungi unsur perjudian yang bergantung kepada turun naik harga atau angka. Saya hanya berfungsi sebaii pengulas dalam majlis semalam. Secara dasarnya hampir kesemua kesimpulan Yang dibuat oleh Kedua-dua Kumpulan adalah sama dengan kesimpulan Yang Telah Saya simpulkan Sejak tahun 2008 Yang lalu, dengan itu, Saya menyeru kepada semua pedagang matawang Yang tidak berpuas hati dan menolak pandangan Yang mengharamkan pedagangan matawang ini untuk berfikir Kembali Demi kebaikan iman dan pendapatan masing-masing. Bagi Mereka Yang ingin mendapat kejelasan bagaimana kesimpulan tersebut dicapai, pembaca boleh herunterladen Kertas kerja Mereka (Yang belum diedit selepas muzakarah) untuk bacaan Asen. Sebarang permasalahan von bolehlah terus disampaikan kepada mereka. Zaharuddin Abd Rahman zaharuddin. net 1. Juni 2011 Saya bersyukur kerana semalam Telah diadakan satu muzakarah besar Yang dihadiri oleh Lebih 200 Orang ilmuan Shariah, Ulama, ahli ekonomi, Banker dan peguam. Tiga kertas kerja dibentangkan. Kertas kerja pula bukanlah disediakan öle individuell tetapi dibuat secara berkumpulan. Ini bermakna Kertas kerja tersebut wajar diberikan Lebih kredit kerana merupakan buah fikiran dan kajian Secara Kolektif Yang sememangnya Akan Lebih Kukuh berbanding kajian dan pandangan Dari seorang individu. Saya hanya berfungsi sebaii pengulas dalam majlis semalam. Secara dasarnya hampir kesemua kesimpulan Yang dibuat oleh Kedua-dua Kumpulan adalah sama dengan kesimpulan Yang Telah Saya simpulkan Sejak tahun 2008 Yang lalu, dengan itu, Saya menyeru kepada semua pedagang matawang Yang tidak berpuas hati dan menolak pandangan Yang mengharamkan pedagangan matawang ini untuk berfikir Kembali Demi kebaikan iman dan pendapatan masing-masing. Bagi Mereka Yang ingin mendapat kejelasan bagaimana kesimpulan tersebut dicapai, pembaca boleh herunterladen Kertas kerja Mereka (Yang belum diedit selepas muzakarah) untuk bacaan Asen. Sebarang permasalahan bolehlah Terus disampaikan kepada Mereka Fügen Sie diese Seite zu Ihren bevorzugten Social Bookmarking websitestidak pernah mengharamkan sesuatu perkhidmatan Yang Tiada unsur penindasan (gharar) meskipun ianya werden gestellt oleh orang bukan Islam. Leveraj forex merupakan jaminan (pertolongan) sementara yang diberikan oleh broker forex. Ianya boleh dikatakan juga Kontrak sementara antara pemain Forex Broker dan selagi pemain tersebut masih mempunyai ekuiti dalam akaun Mereka. Pemain hanya boleh memegang kontrak berdasarkan ekuiti mereka sahaja als mengikut yang mereka persetujui dengan broker mereka. Bagi akaun Islamik, Vermittler forex tidak mengenakan atau Mitgliedschaft apa-apa faedah atas jaminan mereka. Dengan jaminan mereka kita dapat memasuki pasaran matawang mengikut kemampuan kita. Vermittler forex adalah orang tengah antara Bank-Bank antarabangsa (institusi) dan pedagang kecil (Einzelhändler). Mereka membeli (qoute) dari institusi als männlich balik (reqoute) kepada pedagang kecil. Biasanya jualan balik adalah munasabah antara 3-10 mata sahaja. Di sini lah mereka membuat keuntungan. Pros ini adalah dibenarkan der Islam. Ianya bukan riba. (Ada Yang terkeliru menyatakan jual beli adalah juga sama riba. Bersambung. Pandangan Professor Kewangan Islam Kalau kita mengkaji banyak pandangan Dari Pakar-Pakar kewangan islam Yang terlibat langsung dengan kewangan islam dan pernah membentang Kertas kerja di Forum kewangan islam. Majoriti bersetuju menyatakan Hebel adalah Harus (zulässig). Seperti kata Professor Humayon Dar, Geschäftsführer von Dar Al Istithmar in London (Sucht die Shariah Aspekte der aufstrebenden islamischen Hedge-Fonds).. Shariah hat keine Probleme mit Hebelwirkung, solange es durch islamische Schuld erreicht wird. Leverage ist kein Shariah Sorge, sondern es ist eine wirtschaftliche Frage Rujuk:.. islamicfinanceandbanking. blog mic-hedge. html Kalau mengambil kata-kata beliau, saya mengambil contoh Hebel dalam akaun islamik northfinance Hebel yang dikenakan tidak dikenakan sebarang Interesse (zins - Kostenlos) Juga kalau kita über Nacht pun tidak ada apa-apa Interesse (berbanding konventionelle dikenakan Interesse kalau über Nacht). Saya rasa perlunya kita merujuk banyak pihak yg mahir und terlibat sekara langsung dalam kewangan islam. Bukan sekadar merujuk graduan junggeselle yg baru balik dari universiti di Jordanien dan kerja 2-3 tahun di institusi kewangan islam dan tukar jadi pensyarah di uiam. Kemudian buat hukum tanpa perbincangan. Wie nutzen Sie Leverage für große Ergebnisse mit Forex Wenn Sie einen Forex-Handel ausführen, kaufen Sie einen Betrag der Währung, eine Menge genannt. Der Betrag der Währung in einem Los hängt von der Art des Kontos Sie haben. In einem Standard-Konto, ein Los ist in der Regel gleich 100.000 US-Dollar in einem Mini-Konto, ein Los ist aber Forex Trading-Konten sind gehebelte, was bedeutet, dass Sie nicht haben, dass teure Menge an Währung haben Sie nur, um es zu kontrollieren, und wenn Sie Tun, jeder Gewinn es verdient, ist dein. Um das Recht auf eine Menge von Währung zu kontrollieren, erhalten Sie eine viel kleinere Menge an Geld in einer Art von Mietvertrag namens Margin Einlagen. In einem Standardkonto, um zu kontrollieren, dass U. S. 100.000, müssen Sie bis 1.000 von Ihrem eigenen Geld in einem Mini-Konto, um 10.000 zu kontrollieren, müssen Sie bis zu 100. Die Hebelwirkung beeinflusst die Höhe der Gewinn, den Sie verdienen. In einem Standardkonto ist ein Pip eines Währungspaar, das den US-Dollar als Basis hat, gleich US 10 in einem Mini-Konto, ein Pip entspricht 1. Dies bedeutet, dass Sie die Marktbewegung korrekt prognostizieren und ausführen müssen Ein Handel, der Ihnen zweihundert Pips (nicht ein unrealistisches Ziel) verdient, wenn Sie ein Standardkonto haben, wird Ihr Gewinn 2.000 sein, wenn Sie ein Mini-Konto haben, seine 200. Um Ihre Gewinne im Forex-Handel zu maximieren, müssen Sie nicht handeln Ein Standard-Konto nicht jeder Anfang Händler leisten können. Stattdessen, wenn Sie glauben, dass Sie eine gute Prognose auf dem Markt haben, können Sie mehr als ein Los handeln. Um das obige Beispiel fortzusetzen, wenn Ihr erfolgreicher Handel Ihnen zweihundert Pips verdient hat und Sie fünf Lose dieser Währung gekauft hatten, in einem Mini-Konto hätten Sie 500 von Ihrem eigenen Geld aufgebracht, aber einen Gewinn von 1.000 verdient (zweihundert Pips mal fünf viele). In einem Standardkonto hätten Sie 5.000.000 verdient und 10.000 verdient. Die Anzahl der Lose, die Sie handeln können, hängt von der Marge in Ihrem Konto ab. Das ist nicht der Betrag, den Sie hinterlegt, dass auch alle offenen Handlungen, die Sie ausgeführt haben, unter Berücksichtigung aller Gewinne oder Verluste, die Sie entstehen können. Siri 2: hasith dhaif sebagai hujah pengharaman Maaf kerana saya senggang terlalu lama. Buat Waktu ini, Saya hanya berkempatan untuk mengongsi pengetahuan tentang satu lagi Hadithen Yang terputus sanad (dhaif) yg dijadikan hujah pengharaman, iaitu: Janganlah kamu menjual sesuatu Yang tidak di dalam milikmu. (Riwayat Abu Daud, Rujuk Konsep Leveraj Haram Metro Ahad 3 Februari 2008 Adalah terjemahan langsung satu Hadithen Yang masyhur la Tabi ma Laysa indak Beberapa isu Telah dibangkit berkenaan Hadithen ini. Salah satunya tentang percanggahan rantaian sanadnya. Al Bukhari dan Muslim tidak pernah merekodkan dalam Koleksi Mereka walaupun yang gelegen antaranya Ab Dawd und al Tirmidhi, ada merekodkannya Percanggahannya adalah seperi berikut. 1. Ab Dawd, Ahmad ibn Hanbal und Ibn Hibban menyatakan ianya diriwayatkan oleh Jafar ibn Abi Wahshiyah, Dari Ysuf ibn Mahak, Dari Hakim ibn Hizam , manakala yang keempatnya, ianya Abd Allah ibn Ismah, manakala Koleksi yang menyatakan antara Ysuf und Hakim. Dalam al Mizan, al Dhahabi gelegen menyatakan nama pertengahan langsung tidak diketahui (la yuaraf). 2. Berkenaan periwayat utama Hadith ini, Hakim ibn Hizam, dikatakan 8220obscure8221 (majhul al hal). Hanya Ibn Hibban memasukkan beliau antara periwayat Yang Boleh dipercayai (zuverlässige / al thiqqat). Sementara al Nasa82178217i Telah merakamkan cuma satu Hadith Yang diriwayatkan oleh beliau, Yang menyatakan beliau adalah 8220obscure8221 gelegen. Commodity Futures: Eine islamische Rechtsanalyse Mohammad Hashim Kamali


No comments:

Post a Comment